İlhami Demirci, Peyzaj, 1958, tuval üzerine yağlıboya, 53 x 73 cm. “İlhami Demirci”, Artnet, http://www.artnet.com/artists/ilhami-demirci/peyzaj-t4xmuNmA45RcHGlFOFnj4Q2 [23.01.2021].
İlhami Demirci (1908-1976), 1925’te Güzel Sanatlar Akademisi’nde İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde eğitim görmüştür. Birçok sanatçının aksine öğrenimini Fransa’da değil Almanya’da tamamlamıştır. Berlin’de Meax Dumgerd’in yanında çalışmış, kendisi gibi Almanya’da eğitim görmüş Hale Asaf (1905-1938), Ali Avni Çelebi (1904-1993) ve Zeki Kocamemi gibi çizgiye, forma ve hacme önem vermiştir. İzlenimci resim türüyle bağların bütünüyle kopmasında öncü rol oynamıştır. Demirci’nin resimlerinin özünü renk, desen ve ton arayışları oluşturmuştur. Geometriye dayalı doğa biçimlemelerinde doğayı tüm ayrıntılarından sıyırarak, yalınlaştırma asıl olanı yakalama çabası görülmüştür. Geometriyi salt geometri olarak ele almıştır. Doğa gözlemlerine dayalı resimlerinde, hacimsel ve inşacı anlayışı birleştirerek, formları soyutlamıştır[1].
Sanatçının daha fazla eserini görmek için tıklayınız.
[1] Serpil Akdağlı. “1950 Sonrası Türk Resminde Soyut Eğilimler”. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007: 31.
Daha fazla içerik için tıklayınız.